0 Items

1 اسفند 1394

سلام.

هیچ کس به درستی‌ نمی‌‌داند که تعداد جمعیت سگ‌ها و یا گربه‌های کره زمین چیست. دلیل این ندانستن هم بسیار ساده است، آنجا که این حیوانات خارج از خأنه‌ها و یا پناه گاه‌ها زندگی‌ می‌‌کنند، و یا آنجا که آنها زیر پوشش حمایتی یا کنترل جمعیتی نیستند، عدد و آماری هم وجود ندارد.

حتا در کشور هایی که این حیوانات، حیوان خانگی به حساب می‌‌آیند، این آمار‌ها از سوی شرکت‌های غذایی اعلام میشود، که به سبب سودی که این شرکتها در این امر دارند قابل اعتماد نیستند. تنها در آمریکا حدود ۴۵ میلیون سگ خانگی وجود دارد. بر اساس این عدد، کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که در حدود ۷۳ میلیون سگ در این کشور زندگی‌ میکنند. این عدد نیز میتواند اساس تخمین ما باشد بر تعداد سگی‌ که در دنیا پراکنده اند. تعداد زاد و ولد سگ‌ها چه به تصادف و چه با دست انسان ، غیر قابل تصور است. این همه، بزرگی‌ مشکل ساماندهی این موجودات وفادار و دوست داشتنی را آشکار می‌سازد، تا آنجا که در بسیاری مواقع، کشتن چاره میشود؛ چاره‌ای وحشیانه، و غیر انسانی و همینجاست، که گروه‌های طرفدار حیوانات چاره‌ای دیگر را به میان می‌‌کشند، چاره‌ای که جان حیوانات را نسل بعد از نسل امان میدهد.

عقیم سازی، نه تنها نجات دادن سگی‌ ‌ست که وجود دارد، بلکه نجات دادن آنهایی ‌ست که به دنیا نیامده اند و نخواهند آمد، و نه تنها نجات دهنده آنهاست، بلکه ناجی سگ‌های ‌ست که بیمارند، پیرند، آسیب دیده اند و به توجه و کمک بیشتری نیز دارند. با عقیم سازی، نجات دهنده ی تمامی‌ آنها باشیم.

Related Posts

عقیم سازی سگ های پناهگاه 9 اسفند 1389 با توجه به اهمیت عقیم سازی برای مقابله با ازدیاد جمعیت حیوانات بی‌ سرپناه، پناهگاه وفا پیوسته سگ‌‌های تحت پوشش خود را عقیم می‌‌کند. ه...
آهای با تو هستم 24 فروردین 1392 آهای با تو هستم آهای با تو هستم، با تو تویی که نمیدانم چه بنامم تو را تو خود بگو کیستی؟ آهای با تو هستم تویی که دزدانه نیمه شب 6...
Share This