0 Items

یکشنبه، 12 اردیبهشت 1389 

دوستانی که در دو سال گذشته به پناهگاه وفا آمده اند کم و بیش با پاتریس آشنا هستند ،سگ سیاه نر بزرگی که حدودا تا دو سال پیش در خانه ای در مهرشهر زندگی می کرده وبه دلیلی که برای ما مشخص نیست دچار آسیب دیدگی شدید دست چپ شده و علاوه بر شکستگی زخمهای عمیقی نیز روی دستش بوجود امده بود پاتریس پس از آن به پناهگاه وفا منتقل شد دوره درمان بسیار طولانی بود ،زخمها بهبود نسبی یافتند و بعدا مشخص شد که دست راست و یکی از پاهایش نیز گرفتار آسیب دیدگی شدید است.

پاتریس در قفس بزرگی روی پتوی مخصوص خودش می خوابید و با اینکه در همیشه باز است بندرت از لانه خارج میشدو فقط وقتی که بچه ها برای نظافت لانه میرفتند گرچه با بی میلی ولی به هر حال بیرون می آمد . برای غذا خوردن هم یا غذای اورا داخل لانه می گذاشتند و یا غلام اورا بغل گرفته و بیرون میبرد وکمکش میکرد تا غذا بخورد به هر حال درنتیجه رادیوگرافیهای اخیر آقای دکتر عابدی قبول کردند که علی رغم اینکه پروسه عمل بسیار سخت و طولانی خواهد بود این کار را برای وی انجام دهند در نتیجه امروز یکشنبه 12 اردیبهشت پاتریس توسط آقاکرم به کلینیک دامپزشکی منتقل شد و رادیوگرافیهای لازم انجام شده و فعلا برای مدتی در این کلینیک بستری خواهد بود تا بعد از عمل وضعیت او مشخص شود .

پنجشنبه، 17 تیرماه 1389 

پاتریس دیروز بعد ازدوماه درمان وعمل جراحی چهار دست وپا که توسط دکتر عابدی انجام شد به پناهگاه برگشت. در این دوماه پاتریس در کلینیک دامپزشکی سعادت آباد بستری و تحت مراقبت جدی پرسنل مهربان کلینیک بود . پاتریس دو سال پیش بوسیله تفنگ از ناحیه آرنج آسیب دیده واستخوان بازو بکلی خردشده و به همان شکل جوش خورده و ساچمه ها در تمام بازو پخش شده بود و دست دیگرش بدلیل سنگینی وزن دچار آرتروز و هردو پا نیز به شدت آسیب دیده بود.

در فروردین ماه  امسال علی رغم ریسک زیاد که درمانش داشت آقای دکتر عابدی تقبل کردند که اورا عمل جراحی  کنند وپاتریس در چند مرحله مورد عمل قرار گرفت .در حال حاضر وضع عمومیش بدنیست وبه دستور دکتربرای ادامه درمان به پناهگاه منتقل شده به دلیل عمل های سنگین روی چهار دست وپا هنوز قادر به راه رفتن نیست وبعداز درمان کامل والتیام زخم ها مورد فیزیوتراپی قرار میگیرد و به توصیه دکتر عابدی ابتدا فیزیو تراپی او با استخر شروع خواهد شد . پاتریس در لانه ای در کنار یک سگ ماده بنام پاتریسیا بستریست  که وضعیت مشابه اورادارد ودست راستش با ساچمه های تفنگ بشدت آسیب دیده پاتریسیا برای معاینه نزد دکتر عابدی فرستاده شده ولی هنوزاز نظر جسمی آمادگی عمل شدن ندارد وبه پناهگاه برگشته تا برای عمل آماده شود .این لانه بطور مرتب ضدعفونی میشود وهردوتحت مراقبت شدید هستند.

با تشکر از آقای دکتر عابدی که همیشه ودر همه حال بی دریغ به درمان حیوانات حتی در بدترین شرایط پرداخته اند وعمل چهار دست وپای پاتریس ازاین موارد است وهمچنین تشکر از پرسنل دلسوز کلینیک سعادت آباد که در این مدت مراقبت از اورا به عهده گرفته وتمام تلاش خودرادر این راه بکار برده اند.

به امید روزی که حیوانات که مخلوقات خداوند هستند از گزند گلوله و آزار ماانسانها در امان باشند.

سه شنبه، 5 مرداد 1389 

از وقتی پاتریس برگشته هرروز بعداز ظهر میرم توی لونه اش برای پانسمان که این کار معمولا حدود نیمساعت تا سه ربع طول میکشه ودر این کار اکبر (کارگر جدید )وگاه دوستان  دیگه به کمک میان روزای اول پاتریس خان زیاد عکس العمل نشون نمیدادو راحت اجازه میداد که هر کاری میخواهیم باهاش بکنیم ولی امروز وقتی شروع کردم دستشو توی آب استریل ولرم ماساز بدم خیلی جالب بود که برای اولین بار عکس العمل نشون داد و فهموند که از ماساژ دستش توی آب کمی درد داره وحتی یکبار بلند شد که فرار کنه وباوجود اینکه از درداومدنش ناراحت شدم ولی از اینکه میدیدم هر چهار دست وپاش به کار افتادن وحس خودشو نشون میده بی نهایت خوشحال شدم وامیدوارم از هفته آینده بتونم فیزیوتراپی رو براش شروع کنم ودر ضمن هم اتاقیش پاتریسیا خانم هم که روزای اول غمگین بود وبه سختی میگذاشت بهش نزدیک بشیم  تامنو پشت در می بینه خوشحال میشه و میخواد باهام بازی کنه واونم کم کم داره برای عمل آماده میشه .بازم روزی هزار بار مرسی دکتر عابدی.

لیدااثنی عشری

Related Posts

درخواست کمک ویژه از حامیان پناهگاه... 11 مرداد 1391 دوستان همانطور که میدانید پناهگاه وفا به تعداد زیادی داروی ضّد کک و کنه نیاز دارد موقعیت پناهگاه طوری است که از اطرافش گلّه عبور می...
نیازهای ما 17 خرداد 1390 دوستان گرامی فهرست زیر گوشه‌ای از نیاز‌های ما در پناهگاه و خدمات جانبی مربوط به آنجاست. لطف بفرمائید با تهیه اقلام زیر ما را یاری بفرم...
درخواست پتو و وسایل گرمایشی اول دی 1390 با وجود تمامی تلاش‌های مسئولان وفا، همیشه زمستان و دوره سرما به دلیل کمبود امکانات به سختی سپری می‌‌شود. دوری پناهگاه از شهر و محرومیت از...
Share This