0 Items

سرپرست موقت

خانواده موقت همانند پلی است که یک حیوان وحشتزده، بیمار، و تنها را به زندگی‌ پیوند می‌‌دهد. 

سرپرست موقت یعنی چه؟ 

ـ سرپرست موقت کسی‌ است که قبل از واگذاری دائم، برای مدتی‌ کوتاه در خانه خود از حیوان مراقبت می‌‌کند. 

 چرا حیوانات به سرپرست موقت نیاز دارند؟ 

ـ به چند دلیل: 

  • بعضی‌ از حیوانات (سگ‌‌ها) به علت ترس یا نیازهای خاص در محیط پناهگاه دوام نمی‌‌آورند.
  • توله‌های شیرخوار یا خیلی‌ کوچک احتیاج به مراقبت ویژه و جای آرام و تمیز دارند.  
  • سگ‌‌هایی‌ که دوره ی بهبودی پس از عمل جراحی یا بیماری را میگذرانند، باید مدتی تحت نظر بوده و محیط آرامی داشته باشند. 

 علت هر چه که باشد، گاه مراقبت و سرپرستی یک حیوان به مدت چند روز، چند هفته، یا چند ماه زندگی‌ او را نجات می‌‌دهد. 

سرپرستی موقت راه خوبی‌ برای کمک کردن و لذت بردن از یک حیوان خانگی بی‌ سرپناه است. 

 چه مدت باید از حیوان نگهداری کنم؟ 

ـ بستگی به نیاز حیوان دارد. شما می‌‌توانید مراقبت از حیوانی را بپذیرید که با شرایط شما هماهنگ باشد. مثلا شیر دادن به توله‌های یتیم کمی‌ وقتگیر است و نمی‌‌شود آنها را به مدت طولانی تنها گذاشت، چون هر چند ساعت یک بار باید به آنها غذا داده شود. یا حیوانی‌ که وحشتزده است باید  وقت صرف شود تا از این حالت بیرون بیاید و بتواند در کنار مردم و سایر سگ‌‌ها راحت باشد و نترسد. شما باید شرایط خود را با مسئولان مربوطه مطرح کنید تا برای سرپرستی، حیوانی متناسب با شرایط شما در نظر گرفته شود. 

برای سرپرستی موقت چه شرایطی باید داشت؟ 

ـ علاقه سرپرست موقت و ساکنان دیگر خانه به حیوانات در درجه اول اهمیت قرار دارد. همچنین لازم است متقاضی سرپرستی موقت اطلاعاتی درباره عادت‌های رفتاری حیوانات داشته باشد 

پس از اعلام آمادگی شما، به منظور اطمینان از مناسب بودن مکان (زیرا بعضی‌ از حیوانات ممکن است نیاز‌های خاص داشته باشند)، نماینده پناهگاه از خانه شما بازدید می کند و پس از تائید نهایی قرارداد سرپرستی جهت امضا ارائه می شود. 

غذا و داروی حیوان را چه کسی تأمین می کند؟ 

ـ وفا متعهد است که آنها را تهیه کرده و در اختیار سرپرست موقت قرار دهد، البته ما همیشه کسانی‌ را که از تمکن مالی‌ برخوردارند و می‌‌توانند این مخارج را بپردازند تشویق می‌کنیم خودشان این مخارج را بپردازند تا وفا بتواند به حیوانات بیشتری کمک کند، ولی‌ اجباری نیست. 

با حیوان خانگی خودم چه کنم؟ 

ـ بعضی‌ از حیوانات خانگی با حیوانات میهمان خوب کنار می‌‌آیند و بعضی‌ از آنها در ابتدا و یا هرگز با آنها دوست نمی‌‌شوند. تشخیص این موضوع با شماست ولی‌ به هر حال باید روحیه حیوان تان را در نظر بگیرید و راحتی او را در اولویت قرار دهید. 

در صورت قبول سرپرستی، توجه داشته باشید حتما حیوان خانگی خودتان واکسن‌های لازم را گرفته باشد.  

آیا من خودم باید برای حیوان تحت سرپرستی ام خانه ی دائمی پیدا کنم؟ 

ـ این وظیفه وفاست ولی‌ شما هم می‌‌توانید با گفتن به دوستان و آشنایان به این کار کمک کنید. اما همیشه باید توجه داشته باشید که متقاضیان باید روالی را که مقررات وفا تعیین کرده است طی‌ کنند و واگذاری نهایی‌ تنها پس از طی‌ این مراحل و توسط مسئولان وفا امکان پذیر خواهد بود، حتی اگر متقاضی خود شما باشید. 

 چگونه می توان از حیوانی که مدتی با او زندگی کرده ام، جدا شد؟ 

ـ این لحظه سختی است که خانواده‌های موقت باید خود را برای آن آماده کنند. در همین مدت کوتاه، حیوانات آنچنان خود را در دل‌ خانواده موقتشان جا می‌‌کنند که گاهی‌ جدا شدن از آنها غیرممکن می‌‌گردد و خانواده موقت به خانواده دائمی تبدیل می‌‌شود. بیخود نیست که ما در به در به دنبال خانواده موقت می‌‌گردیم! ولی‌ خبر خوب این است که وفا سعی‌ می‌‌کند پس از واگذاری دائم، تا وقتی‌ که بتواند، خانواده موقت را در جریان اخبار مربوط به آن حیوان قرار دهد. 

آیا جابجایی حیوان به روحیه او لطمه نمی زند؟ 

ـ بعضی‌ از مردم فکر می‌‌کنند شاید این زیاد منصفانه نباشد که پس از علاقمند شدن حیوان به خانواده موقت او را به خانواده دیگری واگذار کنیم. اصلا این طور نیست! خانواده موقت همانند پلی است که یک حیوان وحشتزده، بیمار، و تنها را به زندگی‌ پیوند می‌‌دهد. 

آیا کاری والاتر و بهتر از این سراغ دارید؟ 

برای دانلود بروشور کلیک کنید 

 

 

 

Share This