0 Items

سومین شنبه ماه آگوست هر سال، روز حیوانات بی‌ سرپناه نام گرفته است. زندگی‌ حیوانات از جهات زیادی به دلیل دخالت بی‌ رویه انسان دراکوسیستم، و تمامیت خواهی‌ و جهل او تغییر یافته و از نظم طبیعی خود خارج شده است.

سگ‌ها و گربه‌ها نیز پس از اهلی شدن توسط انسانها در بسیاری از جوامع به حال خود رها شده و چون کنترلی روی افزایش جمعیت آنها نبوده، به مشکلی‌ بزرگ تبدیل شده اند.

ایران هم از این مقوله مستثنا نیست و متأسفانه به بدترین شکل ممکن، یعنی کشتن، می خواهد مشکل افزایش جمعیت حیوانات شهری را حل کند.

طراح پوستر نازنین سپند

یکی‌ از اهداف روز جهانی‌ حیوانات بی‌ سرپناه جلب توجه همگانی به این نکته است که جان هیچ حیوانی به این منظور نباید گرفته شود و راهکارهای بهتر و انسانی تری برای حل این مساله وجود دارد؛ که نیاز به کمک، مشارکت همگانی، آموزش و آماده کردن بستر فرهنگی‌ دارد.

بیایید با هم کاری کنیم تا دولت به بهانه رفاه و بهداشت عمومی‌ به کشتار این موجودات خوب و دوست داشتنی که تنها گناه‌شان آوارگی و نداشتن خانه و خانواده است، دست نزند.

Related Posts

اطلاعیه مهم در مورد مسدود شدن پی پال... 10 دی 1389 دوستان گرامی ‌مقیم خارج از ایران، به علت محدودیت‌هایی‌ که این روزها برای همه ایرانیان وجود دارد حساب پی‌ پال ما مسدود شده است. لطفا دیگر ...
درگذشت رستم 27 بهمن 1389 رستم، چند روزیست که از پیش ما رفته . وقتی یادم می آید چهارشنبه که پناهگاه بودم، او را برای آخرین بار ندیدم، دلم میگیرد. رستم تمام خ...
اولین کارگاه آموزش عقیم سازی ایران در پناهگاه وفا... 13 آذر 1389 در تاریخ ۲۰ - ۲۶ نوامبر اولین کارگاه آموزش عقیم سازی در ایران برپا گردید. این کارگاه با حمایت مالی‌ وسپا صورت گرفت و مجری آن کانون دوستد...
Share This